reklama

Fotka týždňa. Schodisko

Je po dovolenke, takže hurá do práce. Dnes tu mám jednoduchý trik ktorým sa dajú opraviť "čierne diery" pri fotení interiérov. Všimnite si presklenných dverí na schodisku. Svetlo za nimi vyzerá úplne prirodzene.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

Typický problém pri fotení interiérov je vysoký dynamický rozsah scény. To znamená, že tmavé oblasti sú moc tmavé a okná s osvetlenými časťami sú moc svetlé, aby ich fotoaparát zachytil na jednej fotke. Jedno riešenie je nastaviť expozíciu tak, aby zachytila svetlé časti a "dosvietiť" bleskom tmavé kúty. Pri použití len jedného blesku však nastáva problém.

Toto je jedna z testovacích fotiek kde som len meral

expozíciu a netrápil som sa s kompozíciou a perspektívou.

Priestory za sklennými dverami a v chodbách sú stále tmavé a pôsobia veľmi chladno. Položil som jeden blesk s oranžovou fóliou na zem za dvere a výsledok je tu:

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Je pravda, že s pomocou HDR by som mohol zosvetlit dvere aj bez pomoci blesku, ale nedokázal by som zmeniť farbu do oranžova.

Jeden blesk je vľavo nad fotoaparátom a dosvetľuje modrý obraz. Vpravo od fotoaparátu skoro na zemi je druhý blesk, ktorý osvetľuje kvet a tmavý kút pod schodami. Posledný je už spomínaný blesk za sklennými dverami s CTO (oranžovou) fóliou.

Michal Pěček

Michal Pěček

Bloger 
  • Počet článkov:  11
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Fotograf Interiérovwww.mpfoto.sk Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu