Exkluzívna zmluva. A čo za to?!

Autor: Michal Pěček | 11.5.2011 o 9:32 | Karma článku: 6,57 | Prečítané:  1270x

Mám pár kamarátov realitných agentov. Ako je zvykom pri debatách nad pivom sa skôr či neskôr začne rozoberať aj práca a každý si tak trochu ponadáva aké to má ťažké.

Od realitných maklérov väčšinou počujem aké ťažké je presvedčiť ľudí, že predávať cez realitku má zmysel. Veľká časť slovenskej populácie je skalopevne presvedčená že predať dom je

absolútne jednoduchá záležitosť. Napíše pár inzerátov na internetové servery (len tie ktoré túto službu ponúkajú zadarmo), polepia vývesky v supermarketoch a hotovo. Čakajú mesiac, dva, rok, dva, a ono stále nič.... No však je kríza tak čo sa divím.

Predaj nehnuteľnosti je niečo čo veľká väčšina z nás spraví raz možno dva razy za život, ale zaplatiť pár percent z predajnej ceny maklérovi sú absolútne vyhodené peniaze.  Aspoň ja sa s podobným názorom stretávam celkom pravidelne.

Investícia do dobrého realitného makléra však môže byť tá najlepšia investícia akú pri predaji nehnuteľnosti môže predajca spraviť. Áno základná poučka znie, že pokiaľ chce niekto dobre predať musí najprv investovať. Do nehnuteľnosti samotnej a aj do jej propagácie.

Dobrý realitný maklér má úplne iné možnosti na podporu predaja ako väčšina normálnych smrteľníkov. Je otázka ako tie možnosti makléri využívajú. Keď sa však spýtam realitného makléra či už niekedy rozmýšľal nad profesionálnou fotografiou nehnuteľností 9 z 10tich okamžite odpovie:

1.) to sa neoplatí alebo

2.) ja viem fotiť.

Ten istý človek ktorý predajcovi vysvetľuje aké je dôležité pristupovať k predaju profesionálne 5 minút po podpise zmluvy vytiahne mobil alebo v lepšom prípade lacný kompaktný fotoaparát a behom pár sekúnd naseká po jednej až dvoch fotkách z každej miestnosti a je na ceste preč. Kompozícia, správne svetlo, správne vyváženie bielej, ostrosť fotky? Väčšinou absolútne neznáme pojmy.

Takže prečo je na Slovensku toľko ľudí čo predáva nehnuteľnosti svojpomocne? Sú to držgroši ktorí zo zásady neplatia nikdy za nič? Alebo len normálni ľudia, ktorí nedokážu nájsť realitného makléra ktorý by ich nehnuteľnosť naozaj profesionálne prezentoval a predal?

Keď sa makléri sťažujú že slovenský trh je 20 alebo 40 rokov za Amerikou, a že na Slovensku skoro nikto nechce podpísať výhradnú zmluvu o predaji,  tak by sa možno mohli zamyslieť čo ponúkajú predajcom nehnuteľností a či to naozaj stojí za podpísanie výhradnej zmluvy.  Ono totiž dobrý realitný maklér by mal predávať nielen nehnuteľnosti ale aj seba.

 

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

PLUS

Kupujúci Japonec? Neexistuje, tvrdia stánkari z vianočných trhov

Strávili sme jeden deň so stánkarmi, aby sme zistili ako vidia návštevníkov spoza svojich pultov.

SVET

Taliani hlasujú v referende o ústavnej reforme

Výsledok hlasovania rozhodne o budúcnosti premiéra Renziho.

SVET

Ukradnutú bránu z koncentračného tábora našli v Nórsku

Ukradli ju pred dvoma rokmi z Dachau.


Už ste čítali?